Soft Power

Artists / Artistes

Allan Pichardo / The True Cost of Things
Asazi / Angazi, but I’m sure.
Guillaume Saur / Fossils of the Internet
Hazel Thexton / Siren (After Waterhouse)
Océane Buxton / My Little Algorithm
Steven Sych / Shells
Xavier Bélanger Dorval / Untitled
Zoé Fauvel / How to be Seen or the Act of Looking at Looking

Exhibition Facilitator: Amelle Margaron
Location: Studio XX
Exhibition / Exposition: March 17th – 21st
Vernissage: March 19th 6-9pm

Curatorial statement

Soft Power explores the relational model of ‘play’ as a way of understanding the digitally mediated world we live in. Play is a mode of interaction—one that gently, but provocatively, aims to subvert pre-existing structures. As a self-aware form of affirmation within broader and anonymizing games of power, play becomes a way to probe and poke at homogeneity—and to empower the individual.

Soft Power unites works done in various digital mediums, the products of an increasingly solipsistic and disempowering society. However, they present a vision of technology not as a tool of bondage, but one of play, and consequently, of freedom and communication. The selected works embody various aspects of play; expressive, connective, or disruptive, but above all, personal.

~

Soft Power explore le mode relationnel du “jeu” en tant que moyen de comprendre le monde gouverné par la technologie dans lequel nous vivons. Le jeu est un mode d’interaction taquin. Il tente doucement, mais de façon provocatrice, de renverser des structures pré-existantes. En tant que forme d’affirmation au sein d’affrontements de pouvoir toujours plus grands et anonymisants, le jeu devient alors une façon de sonder et de questionner l’homogénéité technologique – et d’émanciper l’individu.

Soft Power réunit des œuvres de divers média qui constituent des produits de la société de plus en plus solipsiste et aliénante. Néanmoins, elles présentent une vision de la technologie non comme un outil de servitude, mais de jeu, et par conséquent, de liberté et de communication. Les œuvres sélectionnées incarnent plusieurs aspects de jeu, qu’ils soient expressif, conjonctif ou subversif, mais par-dessus tout, personnel.

Scroll to Top